Kalender
Hier vind je al onze vormingen, studiedagen en andere events, en die van andere organisaties in de sector.
Heb je ook een activiteit die je hier wil zien?
Intersectorale intervisies van SMES Connect
Al meer dan 30 jaar bieden de Smes-intervisies aan werknemers uit de geestelijke gezondheidszorg en de sociale sector de mogelijkheid om van elkaar te leren aangaande complexe situaties van een doelpubliek dat met zowel psychische als sociale problemen kampt.
BOAS Talks: sport en beweging voor mensen met een beperking
BOAS Talks? Dat is 20 jaar ervaring samengevat in 3 talks over 3 thema's in 3 steden. Stuk voor stuk informatieve en inspirerende avonden met telkens een keynotespreker, drie tafelgasten en een straffe moderator.
Netwerkversterkend en buurtgericht werken. Hoe doe je dat?
Eenzaamheid, netwerkversterking, zorgzame buurten: in het kluwen van deze drie maatschappelijke uitdagingen gaat Team Odisee Advanced Education samen met jou op zoek.
Tweedaagse vorming over de ondersteuning voor mensen zonder wettig verblijf
Dagelijks komen verschillende hulpverleners, pycho-sociale begeleiders, buurtwerkers, eerstelijnsmedewerkers in contact met mensen zonder wettig verblijf die leven in uiterst precaire omstandigheden. Om hen op een menswaardige en deskundige manier te kunnen ondersteunen zijn kennis, reflectie en een handelingskader essentieel.
Week van de Brusselse thuislozenzorg 2025
De Week van de Brusselse thuislozenzorg is terug! Hulpverleners kunnen elkaars organisatie bezoeken en er is ook een studiedag met als thema 'Welke toekomst voor thuisloze jongeren?'
Lunch & Connect bij Leerwinkel Brussel
Tijdens een Lunch & Connect ga je op bezoek bij een Brusselse praktijk, waar je andere sociaal werkers ontmoet en elkaar leert kennen tijdens een gezellige lunch.
Communiceren met een meertalig publiek
Foyer vzw, Huis van het Nederlands en Brussel Onthaal organiseren samen de vorming 'Communiceren met een meertalig publiek'.
Inclusief organisatiebeleid in welzijn en zorg
In de welzijns- en zorgsector draait alles om mensen. Cliënten, bewoners, collega’s – allemaal brengen ze hun eigen achtergrond, ervaringen en noden mee. Juist daarom is een inclusief organisatiebeleid onmisbaar: het zorgt ervoor dat iedereen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt, en dat diversiteit wordt benut als kracht.